printplaat

Reparatie

De technische dienst, een team van doorgewinterde partners en onze eigen monteurs. Teams bestaande uit ervaren en nieuwe monteurs, repareren alles op het gebied van HiFi stereo, high-end, versterkers, receivers, CD spelers, platenspelers, cassettedecks en overige audio. Iedere monteur heeft een eigen deskundigheid binnen een bepaald gebied.  

Alleen Audio apparatuur

Wij repareren alleen, zoals hierboven al vermeld, audio apparatuur. Dus geen koffiemachines. wasmachines, stofzuigers etc... Wij zijn van mening dat dit soort toestellen niet thuishoren in onze schone werkplaatsen waar veelal aan dure audioapparatuur word gewerkt.

Reparatie aanbieden

Wanneer u een audio apparaat ter reparatie of onderhoud bij ons aanbied kijken wij eerst naar de aard van de klacht en de staat van het apparaat. Vaak kunnen wij u dan al een indicatie geven of een apparaat een reparatie waard is of niet. Als wij een reparatie aannemen dan noteren wij alle gegevens en tevens het serienummer van het aangeboden apparaat.

Afhaalbewijs

U krijgt een afhaalbewijs van ons mee welke u bij afhalen van de reparatie aan ons moet tonen. Zonder een afhaalbewijs is het niet mogelijk een reparatie af te halen. Soms vinden mensen dit vervelend maar we willen graag uiterst voorzichtig omgaan met de vaak dure apparatuur van onze klanten.

geopende eindversterker

Onderzoekskosten

De monteur zal het apparaat open maken en de klacht onderzoeken, er worden metingen verricht en er moet een opsomming gemaakt worden van de te vervangen onderdelen en uit te voeren werkzaamheden. Dit kost tijd en vooral bij oudere apparatuur moet er vaak gezocht worden naar vervangende onderdelen aangezien deze verouderd kunnen zijn. Dit is vaak een tijdrovende klus. Omdat de tijd van een monteur kostbaar is, rekenen wij onderzoekskosten. Deze kosten kunnen afwijkend zijn en worden medegedeeld tijdens het brengen van een reparatie. Deze afwijkingen kunnen bijvoorbeeld zijn dat we voor het enkel vervangen van een element geen onderzoekskosten rekenen.

Prijsopgave vanaf

Wij hebben voor reparaties een ondergrens ingesteld waar wij direct zullen gaan repareren zonder eerst een prijsopgave. Dit om wachttijden en extra handelingen te voorkomen. Vooraf maken we uiteraard bij het brengen van de reparatie deze kosten bekend en ook weer in overleg en per reparatie kan dit verschillend zijn. Komt de reparatie boven dit bedrag dan nemen wij eerst contact met u op om de prijsopgave te bespreken. Besluit u dan niet tot reparatie over te gaan dan betaald u enkel de vooraf bepaalde onderzoekskosten.

Reparatiekosten hoger

Het kan in sporadische gevallen zo zijn dat een reparatie hoger uit zal vallen dan eerst ingeschat. Ook dan zullen wij eerst opnieuw contact met u opnemen om dit samen met u te bespreken. Zo weet u te allen tijde waar u aan toe bent. Wij houden van duidelijkheid en goede afspraken met onze klanten.

VU meter

Onderhoud

Inmiddels hebben veel klanten ons al ontdekt als het gaat om onderhoud van (vaak dure) geluidsapparatuur. Uit het hele land, en zelfs het buitenland, komen klanten naar onze vestigingen om de apparatuur te laten onderhouden.

Net als bij een auto is het met audio apparatuur zo dat onderhoud belangrijk is. Vaak geven we veel geld uit om de auto tijdig te onderhouden maar gaan we er vanuit dat audio apparatuur een leven lang zonder onderhoud kan.

Naarmate de jaren verstrijken zal een audio apparaat 'vlakker' van geluid worden. Als er dan de nodige onderhoudsbeurt uitgevoerd is klinkt het geluid ineens weer veel 'voller'. Tevens zorgt tijdig onderhoud ervoor dat defecten minder snel optreden. Vergeet niet dat ook uw platenspeler na verloop van tijd onderhoud kan gebruiken.

Modificatie

Regelmatig voeren wij ook modificaties uit aan voornamelijk duurdere audio apparatuur. Denk aan speaker inschakelvertragingen om het 'ploppen' van luidsprekers te voorkomen bij inschakelen van een versterker. Of het aanbrengen van extra koeling bij versterkers die zichtbaar te warm worden, het aanbrengen van high-end speakerterminals ipv de goedkopere standaard uitvoering etc...

Afhalen reparatie en betaling

Een reparatie afhalen kan alleen als u het afhaalbewijs bij u heeft dat u van ons gekregen heeft bij het afgeven van de reparatie. U kan bij ons bij voorkeur betalen met PIN, of natuurlijk ook contant. Betaling op rekening is niet mogelijk. Reparaties dienen altijd bij afhalen te worden voldaan.

Product toegevoegd aan verlanglijst
Product toegevoegd aan vergelijking